Strike A Pose.

Door: Anne Pereira

Of ik op de cover van de nieuwe International Lifestyle Studies brochure wil staan, de vraag die Anja mij een paar weken geleden stelde. Ik voelde me gevleid, maar dat zou dus betekenen dat ik het komende jaar wel bekend sta als ‘dat meisje van de brochure’. Gelukkig vertelde Anja dat ze voor een prikkelende en stoere cover wilden gaan. Ik zag mezelf al op de cover staan met een blije Prodent smile. Tof, dat ze dat ze juist voor iets anders wilden gaan. Na een dagje erover hebben nagedacht kon ik hier natuurlijk geen ‘nee’ op zeggen. Een
ervaring die me vast geen tweede keer wordt aangeboden en een leuk verhaal om te vertellen aan mijn mini-me’s later.

Visagie voor dummies

Bepakt met verschillende setjes kleding ging ik richting Eindhoven. Ik moest zelf voor de visagie zorgen, maar eerlijk gezegd ben ik niet echt een expert op dat gebied. Vooral op foto’s is dat eigenlijk wel belangrijk aangezien elke vlek, pukkel of (lach)rimpel te zien is. Gelukkig zijn er winkels die maar al te graag aan dummies willen demonstreren hoe je een foundation aan moet brengen, dus ik kwam weer stralend de winkel uit.

Niek Pulles, die ook gastdocent was tijdens het blok Appearance, verzorgde samen met Maud de fotoshoot. De shoot werd gehouden in de studio van Niek in een oud klooster, een gave locatie! Al vrij snel gingen we aan de slag met de lichtopstellingen en wat test shoots die langzaam overliepen naar het echte werk. Ik weet van mezelf dat mijn ogen haast automatisch op dicht staan wanneer er een foto geschoten wordt. Dus ik hoopte dat ze deze keer een beetje mee wilden werken.

Spontaan lachen is een kunst

Die dag hebben we veel foto’s geschoten in allemaal verschillende settings. Variërend van een basic achtergrond tot een ‘inspiration wall’ vol met beelden en artikelen als achtergrond. Ook met verschillende objecten als een wereldbol, fisheye camera en een trendboek. Er hing eigenlijk wel een hele relaxte sfeer wat denk ik ook wel terug te zien is in de foto’s. Gelukkig wisten ze mij wel spontaan aan het lachen te krijgen, want doen alsof je spontaan aan het lachen bent voor een foto blijft moeilijk.

Ik vond het in ieder geval erg leuk om te zien wat er allemaal bij komt kijken bij zo’n fotoshoot. Het gebruik van verschillende lenzen, lichtopstellingen en vanuit welke hoek de foto genomen is. Heel veel uitproberen en gewoon kijken wat wel en wat niet werkt. Ik ben benieuwd welke foto er wordt gebruikt voor de cover en hoop natuurlijk ook dat het leuke nieuwe studenten naar International Lifestyle Studies brengt!

Geef een reactie

