Opdrachten voor het werkveld: erg belangrijk voor je toekomst!

Door: Vera Lenssinck

Wat International Lifestyle Studies zo leuk maakt en zeker ook zo uniek zijn de opdrachten voor het werkveld. Geen fictieve opdrachtgever, nee wij als Lifestyle studenten krijgen de kans om projecten te doen voor bedrijven als ANWB, de Beekse Bergen, Asics, de GGD, Campina en noem maar op. We worden klaargestoomd voor het echte bedrijfsleven. Naast deze opdrachten is het natuurlijk ook belangrijk dat wij zelf opdrachten binnenhalen, want afwachten zit niet in de aard van een echte Lifestyle professional.

Een van deze bedrijven was Philips, een erg inspirerend bedrijf, maar misschien ook wel te hoog gegrepen voor 2e jaars studenten. Nu is mijn motto “nee heb je, ja kun je krijgen”, waarmee ik de “ja” toch wel redelijk vaak binnensleep (grote ogen opzetten helpt!). En zo heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd naar het ExperienceLab van Philips Research: of wij een rondleiding konden krijgen in het lab. Philips was hier niet meteen enthousiast over, want erg veel kregen ze er natuurlijk niet voor terug. Balen!

Twee weken later was ik “gastspreker” in een talkshow van Women INC. Op dit evenement kwam ik toevallig een medewerker van Philips Research tegen die zei dat ik nog een keer moest mailen en duidelijk in de mail moest zetten wat Philips hiervoor terug zou kunnen krijgen, namelijk een groep studenten die een opdracht kan uitvoeren. Gelukkig werkte dit wel en heb ik samen met vier medestudenten een rondleiding gekregen in het ExperienceLab en mogen we nu een opdracht voor hen doen. Dit geeft maar weer aan hoe belangrijk netwerken is.

Het heeft zeker een aantal maanden gekost om deze opdracht binnen te halen, maar voor iedereen geldt: “Nee heb je, ja kun je krijgen’’. Trek je stoute schoenen aan en bel, mail of ga een keer langs bij een bedrijf waar je erg graag een opdracht voor wilt doen. Zoals Philips al zei: “Door jullie houvast en doorzettingsvermogen is het wel gelukt een opdracht te scoren”. En zo is dat!

++ Van de redactie ++
Vera heeft een eigen weblog dat je hier kan bekijken : verlenssinck.nl
en Vera op twitter hier
Vorig jaar heeft Vera een mooie geldprijs gewonnen bij een opdracht in de Lifestyle Factory voor het bedrijf Staples. Zie hier  gerelateerde artikel.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s