Een kinderdroom die uitkomt, TV presentatrice bij Brabant Vandaag

Door: Vera Lenssinck 

Als kind kreeg je altijd de vraag wat je later wilde worden. Veel kinderen antwoordden dan met: brandweerman, politieagent, dierendokter, of zelfs prinses! Als klein meisje had ik al een grote wens: ik wist namelijk precies wat ik wilde worden! Ik wilde geen brandweerman, politieagent, dierendokter en zelfs geen prinses worden. Nee! Ik wilde net zo worden als Wendy van Dijk. En ja, zover als Wendy van Dijk ben ik natuurlijk nog lang niet, maar ik ben in ieder geval al wel op televisie geweest!

Televisie-ervaring bij Brabant 10. 

Een paar weken geleden kreeg ik een mail “Oproep: Wie van jullie wil er televisie-ervaring opdoen?”. Mijn kinderdroom begon meteen weer op te bloeien. Een TV-programma over Lifestyle genaamd Brabant Vandaag, leuk! Een week later was de gevreesde screentest, waar 24 studenten van International Lifestyle Studies zich voor opgegeven hadden. De opdracht was om een onderdeel van de opleiding te pitchen, dit kon zijn je blog, je Imagazine of een beroepsproduct etc. Uiteindelijk werden er bij de screentest 6 studenten gekozen en zou de redactie van Brabant10 de 4 beste studenten kiezen. Gelukkig kon de redactie niet kiezen en werden alle 6 de studenten geselecteerd. Dit waren de 1e jaars: Sara Pols, Iris Wahr, Jolijn Bruijnaerts, Rafke Slager en 2e jaars: Rinke Adema en ikzelf.

Eerste aflevering over Dutch Design.

Het eerste onderwerp van Brabant Vandaag ging over de Dutch Design Week. Hier werden door studenten van International Lifestyle Studies (zie blogpost Lisa Janssen) trend rondleidingen gegeven. Rinke en ik mochten deze rondleiding geven, omdat wij 2e jaars zijn en dus het meeste weten over de trends. Heel leuk, maar ook heel spannend! Presenteren voor de televisie is toch wel even heel wat anders dan bijvoorbeeld je beroepsproduct presenteren aan een opdrachtgever.

De tweede draaidag was in de studio in Breda. Dit keer hoefden we zelf niks te presenteren, maar werden we geïnterviewd door Mariëlle Bastiaansen. Eerst natuurlijk een hele laag poeder over onze gezichten, microfoontje vastgespeld en de uitzending begon. Mariëlle stelde ons een aantal vragen over de Dutch Design Week zelf en over onze studie, die ze overigens erg leuk vond! Bekijk hier de uitzending van Brabant10.

Ik kijk alweer uit naar de volgende opname!

Een Reactie op “Een kinderdroom die uitkomt, TV presentatrice bij Brabant Vandaag

  1. Mooi vera, jij komt er wel. Go get ‘em!!

Geef een reactie

