Een eigen magazine!

Door: Kimberly Schouten

Het idee voor een eigen magazine is er eigenlijk al heel lang. Altijd heb ik een stiekeme passie gehad voor magazines en vormgeving. De vraag die dan ook al een tijd in mijn hoofd spookt: ‘Hoe gaaf zou het zijn als ik mijn eigen magazine had?’

Nu heeft zo’n vraag bij mij niet lang de tijd om rond te spoken, want als ik eenmaal een idee heb, heb ik ook een grote drang om het uit te voeren. Ik heb veel rondgekeken in verschillende magazines en ideeën op gedaan. Daarnaast heeft mijn meester (in het meester-gezel programma van Fontys Int. Lifestyle Studies) vanuit het bedrijfsleven , Yvette van Kempen, mij bewust laten worden dat ik mijn dromen moet najagen. Dat was voor mij het omslagpunt, tijd om aan de slag te gaan! Samen met haar ben ik een middagje achter de laptop gekropen om Indesign onder de knie te krijgen. Ze gaf me veel handige tips. Yvette heeft zelf namelijk ook een magazine (Bewust Leven). Ook heb ik verschillende boeken geraadpleegd die de me de  kneepjes van het vak uitlegde.

De hele zomer lang heb ik hard aan mijn eerste editie gewerkt. Terwijl de regen op het dak tikte, tikte ik vrolijk aan mijn editorial en eerste rubrieken. Ik vond het leuk om andere mensen erbij te betrekken. Zo heb ik voor de fotograaf van mijn cover een advertentie geplaatst, maar wel op mijn eigen manier. Ik wil advertenties interessanter maken, dus heb ik daar ook een rubriek van gemaakt. Ook heb ik er studenten van mijn opleiding International Lifestyle Studies bij betrokken, zoals Pien en Cecile van Sold Out Forever en Danielle die het magazine voorzag van een leuke column.

Een belangrijke waarde voor het maken van KI’MBERLEY was voor mij dat het authentiek was. Het was mijn tijdschrift, in mijn stijl en op mijn manier. Ik geloof dat het aardig gelukt is. Ik heb veel lovende reacties ontvangen (waarvoor ik iedereen héél erg wil bedanken)! En zoals je in het magazine kunt zien, spelen de lifestyle sectoren ook een grote rol! Niet geheel onbelangrijk toch?!😉

Een Reactie op “Een eigen magazine!

  1. Leuk! En top dat we er in staan :)!

Geef een reactie

